Wednesday 29 April 2015

Lambat

Assalammualaikum semua...

Lambat... Itu sinonim bagi diri aku. Aku lambat dalam semua aspek. Lambat bangun, lambat buat kerja, lambat ke kelas dan macam-macam lagi. Keluarga aku pun akuinya. Hehe... Tapi aku tak kisah sebab mak ayah aku pun tak kisah. Cuma bila hari kena cepat tu, memang emm. Tak tahu la nak cakap apa.



Kadang aku tak suka jadi orang yang lambat ni sebab aku selalu kena tegur dengan kawan. Kalau kawan-kawan aku bercerita, akulah yang paling lambat bereaksi. Aku kena faham betul-betul apa yang mereka cakap. Kalau dah tak faham sangat tu, buat muka blur atau tak kisah. Kesian kat kawan aku. Hehe. Tapi ada sesetengah benda aku cepat gak. Ikut topik gak.

Lambat ini bagi aku baik juga. Aku susah nak faham keburukan yang orang dah buat kat aku. Bagi aku, biar tak faham supaya aku tak rasa sakit hati sangat. Kalau kawan aku ada tegur cakap keburukan orang buat kat aku. Itu rasa macam dah parah la maksudnya. Itu cara aku nak kenal orang.

Rasanya dah cukup kot. Okey.
Bye...

No comments:

Post a Comment